1 Aralık 2011 Perşembe

İNGİLTERE'DE SİGORTA NUMARASI ALMA VE MUAYENE OLMA...

Burdaçalışmakiçinsigortanumarasıalmanızgerekiyor. NI (National Insurance) Number. Bunu almanın da iki yolu var:





a.  Başvuru yaptığınız ve sizi işe almayı kabul eden İŞYERİ sizin adınıza buradaki sigorta numarasıyla ilgilenen yere ki JOB CENTRE’dır o yerin adı, başvurur ve bir kaç hafta süren bir aşamadan sonra sizin işyerinize mektupla sizin sigorta numaranız gelir. Bu biraz uzun sürdüğü ve kırtasiye yani yazı-çizi evrak doldurma işi olduğu için işverenler bunu genelde kabul etmek istemezler. Yani sizi o yüzden işe almayabilirler.

b.  Kendiniz, sizin bölgenizde olan bu Job Centre’a başvurarak sigorta numaranızı alabilirsiniz. Yalnız bunu yapmak için bu başvuruyu yapmadan önce internetten, gazeteden ve Job Centre’dan sizin bölgenizdeki işlere başvurmanız gerekmektedir. Ve EN AZ 2(İKİ) tane herhangi bir iş başvurunuzdan RED cevabı aldığınızı belirtir MEKTUP ya da E-MAIL alıp saklamanız gerekmektedir.

Bu yüzden ilgili olsun olmasın, hoşunuza giden gitmeyen her işe başvurmanız sizin için daha iyi olacaktır. Buradaki amaç ÇABUCAK herhangi bir iş yerinden sizin işe alınmadığınızı bildirir bir mektup ya da e-mail almanız. Bunu neden söylüyorum? Çünkü, Job Centre’a sigorta numaranız için başvurmaya gittiğinizde size “Herhangi bir işe başvurdunuz mu?” ve “Hiç red cevabı aldınız mı?” sorularını sorarlar ve bunun ispatı olarakta sizden İKİ tane bu red cevaplarından isterler. İşte eğer bu red mektuplarınız yoksa size sigorta numarası VERİLMEZ!

Buradaki mantık, iş arıyorum ama sigorta numaram olmadığı için bir işe giremiyorum sözünü ispatlamaktır. Size gelen red mektuplarında sırf böyle bir neden BELİRTİLMEMİŞSE BİLE! ki belirtilmez zaten. Size “Unsuccessful” (Başarısız) oldunuz derler bu mektuplarda. Kısacası herhangi bir red mektubu size yeter. En az iki tane olmasına dikkat edin ama.

Burda üniversite mezunları için ayrı bir not düşeyim: Öğretmenlik yapabilecek niteliklere sahip, bölüm-formasyon bazında, ya da sonradan öğretmenlik yapmak isteyenler bu Job Centre’a sigorta numarası için görüşmeye gittiklerinde bu durumları ve düşüncelerini de belirtsinler, bunu muhtemelen size soracaklardır zaten ama sormazlarsa diye şimdiden söyleme gereği duydum.

Job Centre’a sigorta numaranızı almaya gitmek için randevu almanız gerekiyor. Bu Job Centre’ın yeri sizin bölgenizde olmayabilir. Benim oturduğum yerdeki Job Centre’a değil de, komşu bir ilçedeki Job Centre’a yollamışlardı beni. Sigorta başvurularını orada yapıyorlarmış. O yüzden sizin oturduğunuz yerdeki Job Centre’a gidin ya da telefonla arayıp sigorta numarası almak istediğinizi bunun için de randevu almak istediğinizi söyleyin. Onlar gerisini ayarlarlar. Muhtemelen de size mektupla randevu yerini ve zamanını bildirirler. Randevu yanlış hatırlamıyorsam iki hafta sonraya veriliyordu. Sizin ki bir hafta ya da 4 hafta sonra da olabilir duruma göre değişiyor yani artık. Belirtilen adreste, belirtilen tarihte randevu saatinizden 15 dakika önce olmaya çalışın.

Sigorta numaranızı almaya gittiğinizde, görüşmeden sonra sonucunu size mektupla bildiriyorlar. Bu da 4 ila 6 hafta sürebiliyor. Genelde de herhangi olağanüstü bir durum/sebep yoksa yani, sigorta numaranızı alıyorsunuz. Size gelen sonuç mektubundan sonra, sigorta kartınızı ayrı bir mektupla size gönderiyorlar bu ilk mektuptan sonra yani. Benimkisi ilk sonuç mektubunu aldığımdan ertesi gün ya da iki gün sonra gelmişti galiba, şimdi tam hatırlayamıyorum.


Ehliyetiniz varsa, buraya geliş tarihinizden itibaren 12 ay boyunca ehliyetinizi hiç bir sorun olmadan kullanabilirsiniz. 12 ayın sonunda İngiliz Ehliyeti almanız gerekiyor. Yoksa ceza yersiniz. Böyle bir ceza da vizenizi yine riske atabilir. Yani kalıcı oturumu size vermeyebilirler.


Burada hastalanınca doğrudan hastaneye gitmiyorsunuz. Ancak acil durumlar olursa hastanenin aciline gidip sıranızı bekliyorsunuz. Normalde bizdeki karşılığı Sağlık Ocağı olan Surgery'ye gidiyorsunuz. Bu sizin mahallenizdeki sağlık ocağından da faydalanmak için oraya kaydolmanız gerekiyor. Gerekli bilgi ve işlemler için lütfen kendi sağlık ocağınıza başvurun. Diş için de yine aynı şeyler yapılıyor. Bir Dişçiye gidip kaydolmanız ya da herhangibir bildiğiniz iyi dişçiye gidip parasıyla tedavi olmanız gerekiyor.

Şimdiden sizlere sağlık ve afiyetler diliyorum. Dilerim sağlık ocağına ve dişçiye işiniz düşmez...! :)


Hayırlı Günler....



Göksel Tuğan


01 Aralık 2011  19:15 GMT

5 yorum:

  1. merhaba
    ben Nİ numarasına yeni başvurdum,telefon açtım bana posta ile form yolladılar,vize fotokopim (setlement) pasaport fotokopimle,görüşme olacak mı acaba bilginiz var mı yada bana posta ile mi yollayacaklar,
    teşekkrler
    ali

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet Bey,

      Geç cevap verdiğim için kusura bakmayın. Meşguldüm ve müsait değildim. Benim geldiğim 2008'de onların uygun gördüğü bir Job Centre'a gidip orada şahsen başvuruyordunuz. Şimdi form gönderiyorlarmış dediğinize göre. Bundan hiç haberim yoktu. Ama sizi formunuzu gönderdikten sonra arayıp randevu verebilirler muhtemelen ve sizi de yakınınızdaki bir Job Centre'a çağırıp görüşeceklerdir. Bu tabii bir tahmin. Sırf form göndermeyle sizinle yüyzüye görüşmeden bir NI numarası vereceklerini sanmıyorum.

      Formunuzu gönderin ve sizinle irtibata geçmelerini bekleyin. Bir görüşme için hazır olun bence.

      Şimdiden kolay gelsin.

      Hayırlı Geceler,

      Göksel

      Sil
  2. Göksel kardeşim merhabalar. Şuan İngiltere'de bulunmaktayım. 5 Yıllık İngiltere vizem mevcut. Ankara antlaşmasının da bu günlerde sonuçlanacağını ümit etmekteyim. Türkiye'de 25 yıl öğretmenlik yaptım. Ancak ben burada öğretmen olarak çalışmak istiyorum. Bana yol gösterirseniz minnettar olurum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nisari Bey,

      Bu çok geç cevabım için çok özürdilerim. Kusura bakmayın. Umarım Ankara Antlaşmanız iyi sonuçlanmıştır. Öğretmenlikle ilgili burada ilgili başlık altında yazdığım yazımı okudunuz mu ? Orada bütün detayları vermiştim. Oradakilerin dışında söyleyecek başka bir şeyim malesef yok. Hükümetin öğretmen olmayla ilgili yeni bir reklam filmi vardı onu gördünüz mü bilmiyorum. Siz yine de öğretmenliğe geçiş ile ilgili şu linke bir göz atın derim. https://getintoteaching.education.gov.uk/ inşallah öğretmen olursunuz burada. Bu arada neredesiniz İngilterede ? Gerekli bilgileri verirseniz ve Londra'daysanız şahsen de görüşebiliriz belki. Vereceğiniz detayları burada paylaşmayacağımı bilmenizi isterim.

      Hayırlı günler,

      Allah yar ve yardımcınız olsun.

      Saygılar,

      Göksel

      Sil
  3. Goksel Bey umarim hersey yolundadir ve hala cevap yaziyorsunuzdur.Ben Turkiyede devlette bir meslek lisesinde cocuk gelisimi ogretmeniyim.su an Ingilteredeyim vize konusunda sikintim yok.Naricten denkligimi aldim.ingilizcem A2 seviyesinde sizce ogretmenlik yapmak icin nasil bir yol izlemeliyim

    YanıtlaSil