28 Kasım 2011 Pazartesi

iNGİLTERE'DE INDEFINITE LEAVE TO REMAIN/SETTLEMENT (OTURUM) VİZESİ VE BAŞVURUSU

Bir İngiliz vatandaşıyla evli olup İngiltere’de yaşayan ve 2 yıllık geçici vizeden sonra kalıcı oturuma, İngilizce adıyla Indefitine Leave To Remain’e, başvuracak Türk vatandaşlarımıza yardımcı olmak için buraya bu kalıcı oturuma başvuruyla ilgili kendi bilgi ve tecrübelerimi yazacağım, bu kalıcı oturuma başvurup almış birisi olarak.

Böyle bir yazı yazmama sebep olan şey ise, ben bütün bu resmi işlem ve başvuruları yapmak için kimseden yardım almamış/alamamış ve bütün bilgileri, ne yapmam-nasıl yapmam gerektiğini hep internetten kendi başıma araştırıp bulmuş olmam. Eğer derli toplu bir bilgi veren olsaydı hiç değilse o harcadığım zamandan tasarruf eder hem de nasıl olacak, nasıl yapacağım diye boşuna endişelenip o stresi yaşamazdım.

İşte o yüzden bu durumda olanlara yardımcı olup yol göstermek için herşeyi mümkün olduğunca adım adım anlatacağım bu yazıyı yazıyorum. Umarım faydalanmak isteyenlere bir faydası olur.

Kalıcı oturuma başvuracaklar için şimdiden de başarılar diliyorum.

Gelelim asıl konumuza. Kalıcı oturuma geçmeden önce adım adım gideceğimi de yukarıda söylediğim için buraya geldiğiniz ilk günden itibaren başlamak istiyorum.


1-  Buraya gelir gelmez, herhangi bir polis karakoluna ya da councila gidip kayıt olmanıza, hergün gidip imza atmanıza, bir yerlere ülkeye geldiğinizi bildirmeye falan GEREK YOKTUR! Rahat olun. İngiltere’ye gelmiş olmanın zevkini çıkartın, normal hayatınıza devam edin, çevrenizi tanıyın, sokakları evinizin bulunduğu yeri iyi öğrenmeye ve mümkün olduğunca da kaybolmamaya çalışın. Yolda kimse sizi çevirip kimlik/pasaport soramaz, POLİS BİLE!, niye buraya geldin ne işin var burada diye soramaz tabii bir suça karışmamışsanız, hırsızlık yapmamış, ne bileyim bir kavgaya karışıp adamı bıçaklamamışsanız..! İki yıl sonra kalıcı oturuma başvuracağınızdan herhangi bir suç işlemeyin ve sabıka kaydına sahip olmayın burada çünkü vizenizi etkileyebilir. Yani vizeniz büyük bir ihtimalle verilmeyebilir sırf küçük bir sabıka kaydından. O yüzden erkeklere tavsiyem kavgadan uzak durun. Dişinizi sıkın, yüzünüzü öteki tarafa dönüp oradan uzaklaşın, vizeniz için..!


2-  İsterseniz geldikten bir gün, bir hafta, bir ay, bir yıl sonra, çalışmaya başlayabilirsiniz, tabii bu sizin ve İngiliz eşinizin maddi durumuna da bağlıdır yani çalışmanız para kazanmanız gerekiyorsa geldiğinizin ertesi günü bile hemen iş arayıp çalışmaya başlayabilirsiniz, ayriyeten ÇALIŞMA VİZESİNE GEREK YOKTUR...! Size verilen vize settlement (yerleşim) vizesidir ve iki yıl boyunca bu vizeyle HİÇ BİR KANUNİ SORUN OLMADAN çalışabilirsiniz. İşe başvuru formlarında ya da mülakatlarda (interview) size “İngiltere’de çalışma hakkına sahip misiniz?” diye sorulduğunda rahatlıkla EVET diyebilirsiniz. Hiç bir sorun olmaz. Pasaportunuzdaki bu vizeyi göstermeniz yeterli olacaktır gerektiğinde. Zaten onlar kendileri bu vizeyi göstermenizi isteyip fotokopisini alıyorlar. Gerisini onlar hallederler yani. 

Ayrıca eğer vizenizin üzerinde aksi yazmıyorsa, iki yıl boyunca devletten herhangi bir yardım alamaz ve başvuru yapamazsınız. Başvursanız bile başvurunuz reddedilir. Bu yardımları benefit diye bilenen her türlü yardım olarak kastediyorum.


3-  Şimdi kalıcı oturum konusuna gelebiliriz. Kalıcı oturuma başvurduğunuzda sizden İngilizceyi gerekli seviyede ve İngiltere’deki hayatla ilgili şeyleri, genel kültür bilgileridir bunlar, bildiğinizi ispatlamanızı isteyecekler. Bunu ispatlayan belgeyi kalıcı oturuma BAŞVURUYU YAPMADAN ÖNCE ALMIŞ OLMANIZ GEREKMEKTEDİR. Bu belgeyi almanın da iki yolu var:

a. Life In The UK (İngiltere’deki Hayat) Testine girip geçti belgesi almak.Eğer İngilizceyi okuması-yazmasıyla Entry Level 3 (Giriş/Başlangıç Seviyesi 3 diye çevirebileceğimiz) seviyesinde biliyorsanız, sizin oturduğunuz yerde bulunan sınav merkezine gidip bilgisayarda bu sınavı oluyorsunuz. Bunun için gerekli bilgileri http://lifeintheuktest.ukba.homeoffice.gov.uk/ linkinden öğrenebilirsiniz.

İngilizce’nizin Entry Level 3 olup olmadığını anlamak için şu verdiğim linke gidin ve açılan sayfanın sağ alt köşesindeki “Begin Test” tuşuna basıp testi başlatın EĞER ORADA ÇIKAN SORULARI VE CEVAPLARI OKUYUP ANLAYABİLİYORSANIZ seviyeniz Entry Level 3 ya da üstü demektir. Oradaki soruları doğru bilip bilmemeniz önemli değil. Sadece ekranda çıkan soruları-cevapları (şeyleri) okuyup anlayabilmeniz önemli, doğru cevap vermek için elbette hazırlık kitabından çalışıp öğrenmeniz gerekiyor. Bu da bahsettiğim link: http://www.ukcitizenshiptest.co.uk/

Bu testin hazırlık için resmi bir kitabı da var aynı adla. Kitabın adı Life In The UK Test Handbook. Bu çalışma kitabı. Bir de küçük sadece testlerin olduğu alıştırma yapma kitabı var. İkisini alıp sıkıca çalıştınız mı neredeyse aynı sorular çıkan sınavı çok rahat geçersiniz. Kitapların ikisini almaya mecbur değilsiniz. İsterseniz sadece çalışma kitabını alıp test kitabını almayabilirsiniz. Bu size kalmış. Ama işinizi şansa bırakmadan ikisini de almanızı tavsiye ederim. 

O zaman başka hiç kimseye ya da kitaba ihtiyacınız kalmaz. Kafayı gömüp çalıştınız mı kitaplara sınav zaten çok kolay. Dediğim gibi neredeyse kitaptaki soruların aynısı çıkıyor. Başarıp geçmemeniz için hiç bir sebep kalmaz o zaman yani. Kitapların fiyatı da ben aldığım zaman çalışma kitabı £16, test kitabı da küçük olanı yani £9-10 idi galiba ya da ikisinin toplamı da £16 olabilir tam hatırlayamıyorum şimdi. Siz bu kitapları alacağınız zaman bu fiyatlar değişebilir. Bunu da unutmayın.
 
Bahsettiğim kitapların resmi

Sınav merkezinde topluca 5-10 kişiyle beraber aynı anda sınav oluyorsunuz bilgisayarın başında. Sınavı bitirince sizi hemen başka bir odaya alıyorlar. Oradaki bilgisayardan sınav sonuçlarınızı kontrol edip size oradan bir çıktı veriyorlar (yani yazıcıdan yazdırdıkları bir kağıt) geçtiyseniz onu mühürleyip size veriyorlar. İşte bu belgeyi SAKIN KAYBETMEYİN. Kalıcı oturuma başvururken bu belgeyi de beraber ekliyorsunuz başvuru formuna.

Kaybederseniz yenisi çıkartmak için YENİDEN SINAVA GİRMENİZ GEREKİYOR! Tekrar o süreci yaşamak istemezsiniz değil mi ? Bence de HAYIR 

Sınavı kazanamazsanız merak etmeyin, iki yıllık vizeniz bitene kadar, istediğiniz kadar girebilirsiniz. Ayrıca sınava girme zamanıyla da ilgili şunu söyleyebilirim; Geldikten sonra hemen ilk haftalarda, aylarda, ilk yılda da sınava girebilirsiniz. Yani randevunuz ilk geldiğiniz günden 3-5 hafta sonraya da verilebilir, 2-3 hafta sonraya da, tabii randevuların uygunluğuna bağlı olarak. Sınava girmek için ikinci yılı beklemenize gerek yok yani.

Son olarakta sınav ücretini söyleyeyim. Bu ileride değişebilir. O yüzden sizin sınava gireceğiniz zaman bunu yukarıda verdiğim linke gidip internetten ya da gireceğiniz sınav merkezini arayarakta öğrenebilirsiniz. Şu an için £34.00.

b. Eğer İngilizce seviyeniz Entry Level 3’ün altındaysa, yani İngilizce OKUYUP-YAZAMIYORSANIZ o zaman ESOL denilen İngilizce kurslarına gitmeniz gerekiyor. Genelde oturduğunuz yerde bulunan koleje (college) ya da özel bir kursa gidip bu ESOL kursunu alabilirsiniz. Aşağı yukarı 6-7 ay falan sürüyor. Ben en son £700 diye hatırlıyorum ama tabii siz yine de fiyatları kontrol edin değişme ihtimaline karşı.

Oturduğunuz yerdeki bu ESOL kursunu veren koleji ya da özel kursu şu linklerden bakıp bulabilirsiniz:


http://www.learndirect.co.uk/ 

Bu kursta İngilizceyle beraber vatandaşlık dersi (citizenship) de görüyorsunuz. Bu kursu bitirince de yine size verilen BELGE/DİPLOMAnızı saklıyorsunuz ve oturuma başvurduğunuzda bu belgeyi de başvuru formunuza ekliyorsunuz.

Bu iki yoldan BİRİNİ SEÇECEKSİNİZ sadece. İkisini de yapmanıza GEREK YOK!!! Artık durumunuza uygun olana siz karar verirsiniz.


4- Kalıcı oturuma başvurma aşamasına geldiniz şimdi. Başvuru formunu internetten indirip dolduruyorsunuz. Siz bir İngiliz vatandaşının eşi olduğunuz için sizin doldurmanız gereken formun adı FORM SET(M). Bu forma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: 


Bu linke gittiğiniz zaman sayfanın sağ tarafının ortasında Guide (Başvuru Kılavuzu) ve Photo Guidance (Fotoğraf Kılavuzu) dosyaları da var. Oradan gerekli bilgilere ulaşıp formu doldurursunuz artık. Formu bilgisayarınıza indirip, yazdırmanız gerekiyor sonra elle dolduracaksınız.

Başvuru formuyla beraber bazı ek belgeler ekleyeceksiniz. Bunlardan bir tanesi ekonomik durumunuzla ilgili. Banka ekstreleri, hesap cüzdanları ve  başvuru tarihinden itibaren EN AZ 3 ay öncesine ait maaş bordroları gibi belgeler.

Bir diğer ve EN ÖNEMLİSİ de eşinizle beraber yaşadığınızı göstermek için eşiniz ve sizin adınıza varsa 6 tane belge. Bunlar şu belgelerden oluşabilir: Banka ekstreleri, hesap cüzdanları, council tax, elektrik, gaz, su, telefon faturaları, kira kontrat ve mortgage sözleşme belgelerinden karma 6 tane.

Bu belgelerde bu iki yılı kapsayacak şekilde olmalı. Mesela, 2010’da geldiyseniz İngiltere’ye, başvuru tarihiniz olan 2012’ye kadar olan dönemi kapsayan belgeler olmalı. Yani sadece son seneye (2012) ya da ilk seneye (2010) ait 6 belge koyup göndereyim dediniz mi olmuyor. Bu belgelerden en az 3 tanesi değişik olmalı. Yani hepsini council tax ya da gaz faturası koyup da gördermeniz istenmiyor. Mesela, 2010’ ait bir elektrik faturası, 2011’e ait banka ekstresi, 2012’ye ait council tax belgesi gibi. Bunları siz artık kendinize göre ayarlarsınız.

Diğer ek belgelerle ilgili bilgileri de yine yukarıda verdiğim linkteki başvuru formundan öğrenebilirsiniz.


5-  Başvuru şekilleri: Başvuruları mektupla ya da şahsen yapabilirsiniz. Tabii bunların fiyatları da ona göre değişiyor.

a. Mektupla başvurunun fiyatı daha ucuz ama daha uzun sürüyor. Şu anki fiyatı £972. Sizin başvuru yaptığınız zaman fiyatlar değişebileceğinden lütfen ukba’nın internet sayfasından ki yukarıda linkini vermiştim, kontrol ediniz son bir kez daha. Normal şartlar altında 2-3 ay ama en geç 6 ay içinde sonucunu alıyorsunuz. Yani belgelerinizden bazıları eksik değilse, bu arada eksik belgelerin tamamlanması için yazışmalar olacak, ya da burada kaçak kalmıyorsanız, ekstra güvenlik soruşturmaları falan filan olur o zamanda, 2-3 ay içinde cevap alırsınız ve genelde de olumlu olur.

b. Şahsen başvuruda (premium service deniyor) şu anki fiyatla £1350 ve randevu alıp, size söylenen adreste gidip belgelerinizi teslim ediyor ve aynı gün de, yanılmıyorsam, sonucunu alıyorsunuz. Bu başvuru şekli, başvurusunda herhangi bir sorunu olmayanlar, tüm belgeleri tam herşeyiyle düzgün bir başvuru ise aynı gün sonuç alınıyor. O yüzden mektupla başvuruya göre daha pahalı.


6- Başvuru zamanı. Başvurunuzu vizenizin bitiş tarihinden ANCAK 28 GÜN öncesine gelene kadar YAPAMIYORSUNUZ! Vize bitiş tarihinizden 28 gün öncesine gelin. Bu tarihten vizenizin bitiş tarihine kadar başvurma hakkınız var. Bir örnekle daha iyi açıklamaya çalışayım: Diyelim ki vizenizin bitiş tarihi 30 Nisan 2012. Siz 2 Nisan 2012’den itibaren 30 Nisan 2012’ye kadar başvurabilirsiniz. Ama 1 Nisan 2012’de başvuramazsınız. Ya da 31 Mart 2012 de ya da 15 Mart 2012’de “Olsun ben önceden başvurayım da sonucunu daha erkenden alayım diye cinlik yapacağınızı düşünerek” başvuramazsınız. Başvurursanız, başvurunuz reddedilir.

Başvuru sonuçlanıncaya kadar pasaportunuzu GERİ ALAMIYORSUNUZ. Eğer vize başvurunuzu yaptıktan kısa bir süre sonra İngiltere dışına çıkacaksanız bu seyahatinizi iptal etmelisiniz ya da ukba’yı arayıp durumu haberdar etmelisiniz. Bu da başvurunuzun uzamasına ya da reddedilmesine sebep olabilir. Onun için seyahatlerinizi ona göre ayarlayın. Başvuru yaptığınız tarihten sonra, 6 aylık zaman dilimi için İngiltere dışına seyahat ayarlamayın.

7- Başvururken de, belgelerinizin yani sonucun size geri gönderilmesi için parası ödenmiş üzerinde gönderilecek yer olarak sizin adresinizin yazılı olduğu bir zarf göndermeniz gerekiyor. Recorded Delivery ya da Special Delivery yöntemlerinden birini seçebilirsiniz bunun için. Ama ben size garanti olsun diye Special Delivery'yi tavsiye ederim. İnternetten de postanızın gönderilip gönderilmediğini, yolda olup olmadığını takip edebilirsiniz. Bunun için makbuzunuzu saklamanız lazım tabii.

Buraya kadar aklıma gelen ve sizin de aklınıza gelebilecek sorulara yanıt olacak şeyleri elimden geldiğnice yazmaya çalıştım. Geçen sene bu yazımı Facebook’taki bir grupta yazmıştım. Ama o grup kapandığı için tekrar buraya almaya çalıştım. Haliyle benimde bazı şeyleri tam hatırlayamadığım ya da yanlış hatırladığım olabilir. Onun için kusuruma bakmayın. O yüzden bu yanlışlarımı, hatalarımı da düzeltecek kişilere şimdiden teşekkür ediyorum. Tabii işi fazla kişiselliğe dökmezseniz sevinirim.  Benden şimdilik bu kadar. Umarım sizlere faydası olur.

Oturuma başvuracaklara şimdiden başarılar diliyorum. Bir sonraki yazım İngiltere’de Öğretmenlikle ilgili olacak.

Tekrar görüşünceye kadar şimdilik hoşçakalın.


Herkese İyi Günler...


Göksel Tuğan

28 Kasım 2011  05:23 GMT 


Tekrar Merhaba,

Uzun bir zaman sonra yine bu konuyla ilgili bir şeyi yazmak gereği hasıl oldu. O da oturumu yani (Indefinite leave to remain) aldıktan sonra vatandaşlığa başvurduğunuz zaman, yine ayrı bir İngilizce testine daha girilmesi gerektiğine dair değişiklik.

Benden sonra oturumu alıp vatandaşlığa başvuran arkadaşlarım söylediğinde şok olmuştum. Ama gerçekmiş galiba. Oturumu alıp vatandaşlığa başvurduğunuzda sizden yine bir İngilizce testine girmenizi istiyorlarmış.

Vatandaşlığa başvuracaklar bunu da gözönünde bulundursunlar lütfen. Sınav basit bir İngilizce sınavıymış diye duydum ama tam bilmiyorum. Şimdiden kolay gelsin gireceklere ve vatandaşlığı alacaklara...

Hayırlı Günler,

Selam ve dua ile....

Göksel Tuğan

15 Eylül 2014  20:44




 

65 yorum:

  1. kardesim cokkk ii aciklamissinn cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. cok tesekkur ederim,cok faydali oldu.bu sekliyle uygulayacagim.

    YanıtlaSil
  3. cok tesekkur ederim ellerine saglik dostum tum yazilarin icin...
    bi sorum olacak acaba yanitini bilen arkadaslar varsa lutfen yazsinlar 1.5 senedir turklerin yaninda yani kebapci da calisiyorum ama sanki turkiye de ki gibi bi turlu sigortali yani resmi yaptiramadim kendimi son 3 aya girdim vizemin bitisi icin surekli oturuma basvuru yapacagim diger tum evraklarim hazir ve tamam bi eksigim bu resmi iste calisiyor gozukmemem acaba vizeyi almamda bi sakincasi olurmu lutfen yardim edermisiniz
    herkese tesekkur ederim simdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuri kardeş,

      Öncelikle yorumun ve dileklerin için teşekkür ederim.
      Sonra da soruna cevap vermeye çalışayım: Maaş bordronu, banka esktreni istemelerindeki mantık; kendi kendine maddi olarak yetebiliyor musun ? Devlete yük olabilecek biri misin değil misin ? Onu ölçmeye çalışıyorlar. O yüzden çalışıp para kazandığını ispat etmen gerekiyor. İster part-time, ister full-time, ister yetsin ister yetmesin para, resmi bir kağıt üzerinde çalıştığına ve bir şeyler kazandığına dair kanıt gerekiyor. Ondan dolayı, seni çalışıyor diye kabul etmezler büyük bir ihtimalle. Çünkü resmiyette, kağıt üzerinde bir şey gözükmüyor. Sağolsun, buradaki Türk esnafta, körün tuttuğunu öpmesi gibi, tuttuklarını öpüyorlar, hep sömürüp kullanıyorlar. Çalıştığın kebapçı zaten her zamanki hatasını yapmış ama hatanın en büyüğünü bence sen yapmışsın kardeş. Çünkü bu durum vizeni etkileyebilir. Sakınca yaratabilir. BUNU,YANİ SAKINCA YARATMA BÖLÜMÜNÜ,TAHMİNEN SÖYLÜYORUM. TAM OLARAK EMİN DEĞİLİM. Daha iyi bilen biri varsa bana da açıklarsa sevinirim. Bence sen hemen o kebapçıyla KESİN ve NET olarak bir kez daha konuş, olmazsa da başka bir yerde resmi bir iş bul göstermelik de olsa, ordan aldığın maaş bordrosuydu falan filanı eklersin başvuruna. Aklıma gelen çözüm bu benim şimdilik. Az önce dediğimi bir kere daha tekrarlıyorum: %100 emin değilim cevabımdan, benimkisi bir tahmin sadece. Seni hayal kırıklığına uğratmasın, eşinle de bir konuş neler yapabileceğiniz hakkında. Yine de vizeni alabilirsin büyük ihtimalle, inşallah. Sana şimdiden bol şanslar...kolay gelsin...

      Sil
  4. Selam Arkadasim ben iki yilik evlilik vizesi aldim valla bu dediklerin birini yapmamis durumdayim okurken sok oldum.ben calismiyorum ustume herhangi fatura gelmiyor.esim son uc ay kala faturalari benim adimlaa gosteriz dio.esol kolejden entry 3 belgesini almadim onu alabilirdim ama bi suru aksilikler cikti ve uc gun icinde girelen sinavda almayi dusunuyorum.ve ben bura gelmezden once bi bucuk ay turkiyedeydim ve bu yazda iki ay turkiyede kalmak istiyorum.ingilterede disinda ne kadar bi sure kalmam mumkun ,? valla ne yapcagimi sasirdim/Simdi ben bi yil sonra basvurdumda kesin beni gonderirler.demek biz basan hata yaptik ..yardimci olurmusunuz bana lutfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam Arkadaş,

      Ben başvuru yaptığımda başvuru tarihinden itibaren 4 ay önceki maaş bordrolarını ve banka ekstrelerini istemişlerdi. Şimdi değişti mi bilmiyorum. 3 gün içinde alınan ESOL belgesini daha yeni senden duyuyorum. Ben de buraya ilk geldiğimde, senin gibi internetten araştırırken Facebookta bir grup vardı şimdi kapandı gerçi, orda bu 2 yıllık vizeyle gelip İngiltere dışında ne kadar kalınacağıyla ilgili bende sorduğumda 14 gün demişlerdi. Ben ukbanın sitesinde de bununla ilgili bir bilgi göremedim. O yüzden tam emin değilim. Bana söyleneni söylüyorum sana. 14 günden fazla kalmaman gerektiği söylenmişti. Artık gerisi sana kalmış. Senin 1 yılın daha varmış. Bu süre içinde ESOLu da halledersin, iş meselesini de. Şimdiden sana bol şans diliyorum ve sıkma fazla canını alırsın vizeyi diyorum. Allah kolaylık versin...

      Sil
  5. butun bilgiler icin tesekkurler, gercekten cok faydali birsey yapmissin, Allah razi olsun senden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cümlemizden. Yardımcı oluyorsa buraya yazdıklarım ne mutlu bana. Bir de üstüne böyle dualar alınca deyme keyfime...:) teşekkürler...

      Sil
    2. Life in uk test gecemediyseniz visa niz bitdikyse basvurdugunuzda visa size uzatmali visa veriyorlarr

      Sil
  6. life in the uk test gecemedimiz takdirde peki ozaman turkiyeyimi yollucaklar bizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki yazımda söylediğim gibi oturum için başvuru tarihin gelene kadar, istediğin kadar sınava girebilirsin. Sınavı başvuru tarihine kadar geçemezsen vizeni alamazsın...

      Sil
    2. peki visa alamadimiz zaman peki turkiyeyimi donuces yada turk pasaportlami yasicas burda bu visa alamadimiz zaman ne gibi bir durum olur sizce tskr ederim yardimci oldunuz icin herkes sizing gibi iyi biri olamas cunku uk kimseden birsey ogrenemiyorsun herkes baska birseyler diyor

      Sil
  7. peki bu sinavi gecemedimiz takdirde ve ozaman ingilterede kalamasmiyiz yani ozaman turkiyeyimi donmemiz gerek peki gercekten bilgilendirdiniz icin cok tskr ederim

    YanıtlaSil
  8. sana yazdiklarim gelmiyor sanirim pek goremedim burada o yuzden tekrar yaziyim dedim bu life in the uk test kazanamadimiz zaman peki ozaman ingilterede yasayamasmiyiz tskr ederim yardimci oldunuz icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız Kardeş ya da Abla,

      Yazdıklarının görünmemesiyle ilgili soruna cevap vereyim önce: 7 gün 24 saat internetin başında buradan bana yollanan mesajlara cevap vermekle ilgilenmiyorum. Benim de bir hayatım var ve müsait olduğum en kısa zamanda cevap veriyorum. Buraya yazılan her yorum anında yayınlanmıyor. Ben kontrol edip izin verdiğim zaman yayınlanıyor. Bu 1.

      2.si: Vize alamazsan burada eşinle birlikte yaşayamazsın. Vizeni uzatmazlar ve ülkeyi terketmek zorunda kalırsın. Vizeyi almanın şartlarından biri de bu life in the UK testini geçmektir. Senin geçici evlilik vizenin bitiş tarihine kadar bu sınavı geçtin geçtin, geçemedin ver elini Türkiye malesef.

      3.sü: Tekrar ediyorum, geçici vizenin bitiş tarihi gelene kadar, 28 gün öncesinden başlar yukarıda açıkladığım gibi, sınırsız sayıda bu sınava girebilirsin, bu sınavı geçinceye kadar. Geçince de oturuma başvurabilirsin. Hepsi bu. Bunun nesini niye anlamıyorsun ben de anlamadım ?

      4.cüsü: Londra'da bu life in the UK sınavının belgesini 1 günde ya da 3 günde veren kurslarda varmış. Türk şirketleri falan düzenliyor. İnternette ilanlarını da görebilirsin. Oradan da katılıp alabilirsin.

      5.cisi: Bu kadar sıkıntı yapma. Geçici vizen bitene kadar bir sürü vaktin var ve herkes geçiyor. Sen de geçersin. Biraz uğraşman gerekecek hepsi bu.

      Şimdiden sana başarılar diliyor ve bu sorunun artık kesin cevabını verdiğimi düşünüyorum tekrar sormazsın umarım :) ?

      İyi Günler,

      Göksel

      Sil
  9. adressi varmi peki bu turk sirketlerin gercektten cok stressli is oldu benim icin isden zamanda olmuyor o yuzden senin bilginle yola devam etmek isterim kusurabakma senide durmadan rahatsiz edyoruz....hersey iin tskr ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adresi ben de yok. İnternetten onu araştır, Londra'da tanıdığın arkadaşların varsa onlara sor. Londradaki Türk gazeteleri var. Olay Gazetesi. Onların sitelerine bak. Bulursun oralardan.

      Gerisini sana bırakıyorum.

      Rica ederim.

      İyi Günler

      Sil
  10. Merhaba ben buraya evlilik vizesi ile geldim. 2011 ekim ayinda giris yaptim. Kasim ayinda evlendim. Daha sonra ocak 2012 de flr(m) ile uk border agencyden 2 yillik oturum aldim. Benim suan ne zaman suresiz oturuma basvurmam gerektigi konusunda bilgiye ihtiyacim var. Ulkeye giris yaptiktan 2 yil sonrami yoksa ocak ayinda basvurup aldigim o iki yillik vize bitmeden mi ? bilgisi olan cevaplarmi lutfen. Simdiden Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Hayırlı uğurlu olsun. Siz burda evlendiğiniz için isterseniz home office i arayıp sorabilirsiniz tam emin olmak istiyorsanız. Ama benim bildiğim süresiz oturuma size verilen 2 yıllık vizenizin bitiş tarihinden 28 gün önceden başvurabileğinizdir.

      İyi Geceler,

      Göksel

      Sil
  11. merhaba kardesim benim sorunum biraz daha farkli ben 30 aralik 2011 yilinda evlilik vizesi ile giris yaptim ama ne olduysa oldu 5 ay sonra gecimsizlikten ayri yasamaya basladik 2 hafta sonra vizeye basvuru hakkim basliyor ama suan elimde 1 tane bile belge yok life in uk testini gececegim ama esimle adimiza ait hicbir evrak yok simdi ne yapmam lazim esimle suan tekrar konusmaya basladik ama bana nasil bir yardimi olur bu saatten sonra onu bilmiyorum simdiden tesekkurler cevabiniz icin ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahmet Bey kardeşim,

      Geç cevap verdiğim için kusura bakmayın. Ancak müsait olabilidim. Valla doğrusunu söylemek gerekirse sizin işiniz tam bir Türk işi olmuş. Son dakkaya bırakıp son dakka da koşturmaya başlıyoruz.

      Yukarıdaki belgeleri nasıl elde edersiniz bilmiyorum. Ayrı yaşıyor olmanızda başka ve büyük bir sorun. Tamamlayabildiklerini tamamlayıp başvuru yapmanız gerekecek. Benim elimde de öyle sihirli bir değnek yok hemen herşeyin cevabını bulmak için.

      Allah yardımcınız olsun diyorum başka da bir şey diyemiyorum...

      Sil
  12. Selam öncelikle teşekkür ederim tüm bilgiler için allah razı olsun bn 2 sene 3 ay oldu geleli fakat geldikten kısa süre sonra eşimle ayrıldık ve suan kendi iş yerimi Actım sizce ankara antlaşması üzerinden sürekli oturum vizesi alabilirmiyim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam Onur Bey,

      Öncelikle geç cevap verdiğim için özürdiliyorum. Kusura bakmayın. Yoğundum. Mesajınız için de teşekkür ederim. Bildiğim kadarıyla resmen boşanmadıktan sonra ayrı yaşasanız bile yine de oturuma başvurup alabiliyorsunuz. Bu şekilde olupta oturumu alan birini tanıyorum. Tabii ki bu yıllar önce olmuş bir şey. Ama resmi boşanma gerçekleştiyse başvuru tarihinizden önce o zaman bu problem yaratır. Ankara Antlaşmasını ancak resmi boşanma gerçekleştiyse düşünebilirsiniz. Yine de home office'in sayfasına bu konuyla ilgili olarak bakmalısınız en son güncelllemelerin olup olmadığıyla varsa da nelerin değişip değişmediğiyle ilgili olarak.

      Bunun dışında yukarıda yazdıklarıma ekleyecek başka bir şeyim yok. İnşallah oturumunuzu alırsınız Allah gönlünüze göre versin.

      Hayırlı Günler,

      Göksel

      Sil
  13. S.a beyler ben suan turkıyedeyım indefinite vizem var ne kadar sure ıcerısınde tekrar ingiltereye gıtmem gerekıyor bu konuda bılgınız varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A.S Adsız,

      Bildiğim kadarıyla her yıl için 90 güne kadar sorun yok. 90 günden fazla kalırsanız o zaman sıkıntı oluyor.

      Sil
  14. merhaba Göksel bey benimde size birkaç sorum olucaktı bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim benim eşim ingilterede ben ise turkiyedeyim eşimin yanına gitmek istiyorum ama sartlar bize uymuyor yanı senelik 18,600 paunt gelirin olması gerekiyor ama benim eşim sigortalı işte gözükmediği için onu gösteremiyor bide sorun dil konusundada bende problem artık sınavla vize veriyorlarmış .acaba boyle yapsakmı ben turislik vize alıp gitsem sonrada eşimin yanında kalmak için başvuru yapabilirmiyim yada bana önerebileceğiniz başka yöntemler varmı cok zor durumdayım nasıl yapacağimızıda tam bilmiyorum eşimle evleneli 1 sene oldu ama hep uzağız birbirimize bana lütfen yardımcı olursanız cok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Rabia Hanım,

      Mesajınız için teşekkür ederim. Geç cevap yazdığım için kusura bakmayın ancak vakit bulabildim. Resmi olarak evlendiğiniz için sizin yerleşim (settlement) vizesine başvurmanız gerekiyor. Malesef eşinizin sigorta konusunu ve maddi durumunu halletmesi gerek yoksa sizi yanına alamaz. Bunu eşinizin de biliyor olması lazım. Dil konusunda da evet dediğiniz gibi artık dil sınavına girmeniz gerekiyor. Ama duyduğum kadarıyla bu sınav basit bir sınavmış. Bunu bir şekilde geçmeniz lazım. Onun haricinde buraya turist vizesiyle geleyim eşimle de orda birleşiriz derseniz bunun olacağını sanmıyorum size turist vizesi vermezler evlisiniz diye. Size yerleşim vizesine başvurmanız lazım deyip sonra da şartlarınız tutmuyor diye vize vermeyebilirler büyük ihtimalle eşinizin sigortasından ve maddi durumundan dolayı. O yüzden sigorta durumunu eşinizin muhakkak halletmesi lazım sizin de dil sınavını geçmeniz gerekiyor onun dışında da başka yolu yok malesef.

      Eşinizle konuşup biran önce halletmeye bakın işlemlerinizi derim bence.

      Allah kolaylık versin ve tez zamanda sizleri İngiltere'de kavuştursun.

      İyi günler,

      Göksel Tuğan

      Sil
  15. evet rabia hanım eşinizin maası 18.600 poundu gecmesı lazım dil sertıfakası almanız lazım 250 pound ıle 300 pon arasında degısıyor .... turıstlık vize içinde yıne gelır durumu ıyı bır sponsor bulmanız lazım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sadi Bey,

      Bu katkınız için teşekkür ederim.

      Sil
  16. Goksel bey merhabalar oncelikle verdiginiz bilgiler icin cok tesekkurler benim de soyle bir sorum olacak size onumuzdeki Ekim ayinda 2 yillik yerlesim vizem bitiyor dediginiz belgelerin bi kismi hazir banka extresi, tel.faturasi filan teste de en yakin zamanda girecem su an hamileyim kismetse bu ay icinde bebegimiz olacak bu durumu da beyan edebilir miyiz bize herhangi bir katkisi olur mu simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Çağla Hanım,

      Mesajınız için teşekkür ederim. Böyle mesajlar aldıkça memnuniyetim de artıyor. Hamile olduğunuzu ve bebeğinizin olacağını beyan etmenizin elbetteki katkısı olabilir ama öyle çok büyük bir katkı anlamında olacağını sanmıyorum. Zaten eğer belgelerinizde, evliliğinizde herhangi bir sorun yoksa, yani herşeyiniz strait forward ise oturumunuzu hamile olmasanız bile alırsınız. Onun için fazla endişelenmeyin bence. Oturumunuz şimdiden hayırlı olsun diyorum.

      Bebeğiniz için de şimdiden tebrikler ve Allah sağlıklı sıhhatli ve hayırlı evlat nasip etsin diyorum.

      İyi tatiller, hayırlı günler,

      Göksel

      Sil
  17. Merhaba Göksel Bey,
    Öncelikle emeğiniz için Allah sizden razı olsun,çok akıcı ve anşalır bir şekilde yazmışsınız aklımdaki bütün sorulara cevap buldum ben setlement vize aldım 12.06.2014 te ama bana verilen vize 2 yıl 9 ay,bu vizemin bitimine kadar bütün belgelerimi hazırlayıp sürekli oturuma başvuracam,asıl komedi ben sürekli oturum için 1050 paound ödeyeceğim ve sürekli oturumu aldıktan 3 ay sonra vatandaşlık için başvuracam çünkü 3 yılı doldurmuş oluyorum yani 3 ay içinde vatandaşlık başvurum dahil 2000 paound ödeyecem.
    ben Manchester littlebroughta yaşıyorum burda tek bir türk tanıdığım yok,
    size hayırlı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet Bey,

      Rica ederim. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Allah sizden de, cümlemizden de razı olsun...ve Allah size de kolaylık versin yardımcınız olsun...Manchesterda iseniz Facebookta Manchesterdaki Türkler sayfası var. Linkini size veriyorum oradan artık Türkleri bulabilirsiniz...https://www.facebook.com/groups/2392798495/ ayrıca Manchester Council'da çalışan ve Türklere yardımcı olmaya çalışan kişiyi tanıyorum. Bana özel ulaşabileceğim bir Facebook adresiniz ya da emailinizi verirseniz onun adını da size verebilirim. Onunla da temasa geçebilirsiniz.

      Vereceğiniz özel iletişim bilgileri merak etmeyin burada paylaşılmayacak ve yayınlanmayacaktır.

      Selam ve dua ile,

      Size de hayırlı günler...

      Göksel

      Sil
    2. Merhaba Mehmet Bey,

      Geç cevap verdiğim için kusura bakmayın. Diğer sorunuza da burdan cevap vereyim hemen: Vatandaşlığa sürekli oturumu ALMADAN başvuramıyorsunuz tabii ki. Önce oturumu alacaksınız sonra da vatandaşlığa başvurma hakkına sahip olacaksınız. Benim burda anlattığım kurallarda bazı değişiklikler olmuş. O da şöyle ki; Life In The UK testini vatandaşlığa başvurmadan önce geçmiş olmanız gerekiyor ama yapılan en son değişiklikle oturumu aldıktan sonra ama vatandaşlığa başvuru yapmadan önce başka bir İngilizce sınavına daha giriyorsunuz. Geçenlerde bir iş arkadaşım girmişti bu sınava. 5 tane konu belirliyorsunuz ve sınavda size bu beş konudan birisini seçip o konu hakkında konuşmanızı anlatmanızı istiyorlar sizden. Yani konuşma ağırlıklı bir sınav bu. Basit olduğunu söylüyorlar çok da karmaşık zor değil, zorlamıyorlar diyorlar. Tabii sizin bu sınava girmek için daha çoook vaktiniz var. Siz şimdiden İngilizceniz yeterli değilse geliştirmeye bakın özellikle konuşmasını ve okumasını...İnşallah oturumu da vatandaşlığı da en kısa sürede alırsınız.

      Allah yardımcınız olsun ve gönlünüze göre versin.

      Hayırlı Geceler,

      Göksel

      Sil
  18. Goksel Bey merhaba,
    Suresiz oturuma basvuru Ingiltere`de 2 sene tamamlandigi takdirde yapilabilir bilgisini vermissiniz. Su an gecerli vizem evlilik vizesi ama ilginctir ki vize surem 27 ay degil 33 aylik verildi. 2015 Ocak ayinda Ingiltere`de 2 seneyi doldurmus olacagim fakat vize bitis surem 2015 Ekim ayinda. Bu dogrultuda, Indefinite Remain/Settlement vizesine basvuru hakkim ne zaman dogacak? Vize suresi dolana kadar beklemeli miyim yoksa 2 sene doldugunda basvuru yapabilir miyim?
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Archaeologist16,

      Mesajınız için teşekkür ederim. Geç cevap verdiğim için kusura bakmayın. Müsait değildim. Hemen sorunuza geçip cevap vereyim: Ben 2 yıl derken oradaki ifademi genel anlamda söylemiştim çünkü benim vizem de 2008 de verildiğinde bitiş tarihi 2010 idi. Yani ortalama 2 yıl. Ama detayına inince tabii ki 27 ay artı ya da eksi olabiliyor. Sizin dikkate almanız gereken vizenizin bitiş tarihidir. Ona göre başvurunuzu ayarlamanız gerekir. Şimdiden hayırlı olsun diyor Allahın size kolaylık verip yardımcınız olmasını diliyorum.

      Selam ve dua ile....


      Göksel Tuğan

      Sil
    2. Merhaba arkadaslar ben turıst vıze sı aldım yanı su anda baştan baslıyorum hıç 1 bılgım yok lutfen bana evlılık nasıl olacak ne lazım sonra hangı vıze basvurusu yapmam lazım + bu esol testi ne bıde life ınthe uk testıne 2 sınede gırmelimiyim neyapmam gerektını lütfen yazarmısınız dogrusu söylemek gerekırse hıc bır bilgim yok lütfen yardımcı olun Allah razı olsun lutfen yardımcı olun zordurumdayım

      Sil
    3. Merhaba Yunus Bey,

      Çok geç cevap verdiğim için çookk özürdilerim. Umarım aradığınız cevapları bulmuşsunuzdur şimdiye kadar. Sorunuzdan tam anlaşılmıyor, açıklık getirmek için tekrar şöyle sorayım: Turist vizesi alıp buraya gelip evlilik mi yapacaksınız ? Buraya gelince eşiniz sizi yönlendirir evlilik işlemleri için. Önemli olan buraya gelmeniz. Yine de sizin durumunuzda olanlar için tekrardan bazı şeyleri, bildiğim şeyleri burada söyleyeyim:

      1. Önce şu vize işini söyleyeyim: Bildiğim kadarıyla, İngiltere'ye nişanlınızı ziyaret edip geri dönmek ya da burada düğünü yapmak için de vizeye başvurup alabilirsiniz. Vize başvurusunda eğer düğünü burada yapacaksanız düğün tarihi ve yerini teyid edip kanıtlayacak belgeleri sunmanız lazım. Buradaki düğün salonları o tür belge işlerini sizin için halleder sorun olmaz. Ama Türkiye de evlendiyseniz ve eşinizle birleşmek için vize almak istiyorsanız turist vizesine değil, yerleşim (settlement) vizesine başvurmanız gerekecek o zaman. O belgeleri İngiliz Elçiliğin internet sayfasından öğrenebilirsiniz.
      2- Esol kursu/testi İngiltere'de yapılan bir kurstur. Bunun için İngiltere'de olmanız lazım. Türkyedeki özel dil kursları ya da ehliyet kursu gibi düşünürseniz burada da bu teste sizi hazırlayan kurslara gidip bu testi geçmeniz gerekiyor hem KALICI OTURUM (Indefinite Leave to Remain - ILR)hem de sonrasında vatandaşlık almanız için bu kursu almanız ve testi geçmeniz lazım.
      3- Life in the UK testi de İngilteredeki hayatla ilgili genel kültür sınavıdır. Bir anlamda vatandaşlık sınavı diyebiliriz. Bu ESOL ve Life in the UK testi için yukardaki yazımı tekrar okumanızı tavsiye ederim özellikle de 3. maddesini iyice bir okuyun. Aslında bunları zaten yukarıda açıklamış olmama rağmen neden hala daha sorduğunuzu da anlamış değilim ya yine de neyse diyelim...

      Hayırlı Günler,

      Selam ve Dua ile,

      Göksel

      Sil
  19. Goksel bey merhaba, 12 yıldır iniglterede yaşıyordum.2012 yılında kendi isteğim ile türkiyeye geldim. 3 ay önce oturum hakkım gelmiş kimlik ve parmak izim için beni çağırdırlar. Türkiyede olduğum için gidemiyorum. Oturum hakkımın yanmasını istemiyorum yıllarca o ülkeye hizmet ettim. Kendi üzerime hala dükkan görünüyor. Nasıl bir yol izlemem gerekir. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız,

      Bu çok geç cevabım için çokk özürdilerim. Umarım şimdiye kadar halletmişsinizdir sorununuzu. İngiliz Elçiliğiyle görüşseydiniz belki oradan yaptırma imkanınız olabilir di ? Benimkisi sadece bir tahmin tabi.

      Hayırlı Günler,

      Saygılar,

      Göksel

      Sil
  20. Göksel bey merhaba. Oturma izni için evlilik şart mi ? Başka yolu yok mu oturum izni almak için?. Teşekkür ederim şimdiden bilginiz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Berivan Hanım,

      Bu çok geç cevabım için çokk özürdilerim. Umarım siz de cevabını bulmuşsunuzdur bu sorularınızın şimdiye kadar. Ama yine de sizin durumunuzda olanlar için aşağıya bildiklerimi yazayım.

      Oturum almak için evlilik şart değil. Evlilik oturumu almak için başvurulan YOLLARdan sadece bir tanesi. Maddeler halinde diğer önemlilerini de yazayım buraya:

      1- Ankara Antlaşmasına başvurup sonunda oturum alabilirsiniz.

      2- Ya da arasıra İngiliz Hükümeti kaçak yaşayanlar için af çıkartır ve başvuru yapıp kaydını yaptıranlara vizesini oturumunu verir. Bunlarda genelde en az 5 yıldır İngilterede kaçak yaşayanlar içindir. Ne bileyim 10 yıldır, 15 yıldır kaçak yaşayanlar bu tür başvuruları yapıp oturumu alırlar.

      3- Ya da İngiltereye bir firma tarafından çalıştırılmak için getirildiyseniz ve 5 yıldan fazla yaşıyor ve halen de aynı firmada çalışıyor ve ileride de çalışacaksanız (ki firmanız bu konuda bir mektup yazıp teyid vermesi gerekecektir)bu durumda da oturumu alabilirsiniz.

      https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/505149/SET_O__guidance_notes_03-16.pdf

      The qualifying periods are as follows:
      5 years in the following routes: work permit holder, employment not requiring a work permit,
      businessperson, innovator, investor, self-employed lawyer, writer, composer or artist, UK
      ancestry, Tier 1 and Tier 2.
      3 years in the Tier 1 (Entrepreneur) - accelerated route. Applicants must ensure that they qualify
      for the accelerated route before submitting an application for indefinite leave to remain on that
      basis.
      2 or 3 years in the Tier 1 (Investor) - accelerated route, depending on the level of investment in the
      UK. Applicants must ensure that they qualify for the relevant accelerated route before submitting
      an application for indefinite leave to remain on that basis.
      5 years or 4 years in the highly skilled migrant category. The 4-year qualifying period applies only
      to applications made under the terms of the HSMP indefinite leave to remain judicial review policy
      document. Those terms apply only if you applied successfully under the highly skilled migrant
      programme (HSMP) before 3 April 2006. All other highly skilled migrant applications are subject to
      the 5-year period.
      There is no qualifying period in the bereaved partner category.

      Linkini yukarıda verdiğim kılavuzda ilgili bölümü de buraya yapıştırdım, yukarıya. Orada da 5 yıl şartı aranıyor diğer Entrepreneur - Müteşebbis, Investor - Yatırımcı kategorisi için de benzer yıl şartı aranıyor.

      4- Yukarıda da belirttiğim gibi bir İngiliz vatandaşıyla EVLİLİK yaparak oturumu alabilirsiniz.

      Bunların aksine öyle turist vizesi ya da öğrenci vizesiyle gelip oturumu alabilir miyim derseniz : HAYIR alamazsınız. Bu tür vizelere böyle bir yani oturum için uzatılma ya da başvuru yapma hakkı verilmiyor ve vizeniz bitince ülkeyi terketmeniz gerekiyor sadece öğrenci vizesiyle gelip diyelim ki MBA için burada bir iş bulursanız vizenizi uzatabiliyorsunuz. Turist vizesi için ise bildiğim kadarıyla iş buldum uzatmak istiyorum diye başvuru yapamıyorsunuz.

      Özellikle sizin durumunuzda olanlar için yazdım bunları Berivan Hanım. Umarım size de diğerlerine de yardımcı olur.

      Hayırlı Günler,

      Selam ve dua ile...

      Göksel

      Sil
  21. Merhabalar goksel bey, bende bu islemleri yasadim gecen sene ingikiz vatandasligimiz aldim 2009 ocakda gittim 2014 eylule turkiyeye dondum, bir ingilzi bey ile evlendim once turiztik sonra esden sponsor visa ile gittim iki yil sonrasi oturum sonra vatandaslik, esimle 1 yildan fazla zamndir ayriydik bir ay once bosandik, zaten evliligimiz ingiltere icindi , ben turkiyede biriyle birlijteyim birbrimizi cok seviyoruz ama ingileteye gitmek kstiyorum burda hayat cok pahali onu nasil rahat goturebilirim? Ne yapamam lazim, aslinda coksey var ama burda cok ayrinti zor, yardima ihtiyacim var, yardim edersieniz beni nasil mytlu edersininz analatamam, cok teesekkur ediyoru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Filiz Hanım,

      Bu çok geç cevabım için çokk özürdilerim. Umarım siz de cevabını bulmuşsunuzdur bu sorularınızın şimdiye kadar. Ama yine de sizin durumunuzda olanlar için aşağıya bildiklerimi yazayım.

      Siz İngiliz vatandaşı olduğunuz için buraya istediğiniz gibi gidip gelebilirsiniz onda sorun yok sizin de bildiğiniz gibi. Sizin durumunuz için buradan sonrası maddiyata dayanıyor.

      Sizin de bildiğiniz gibi o sevdiğiniz kişiyi İngiltereye getirebilmek için onunla evlenmeniz, evli olmanız lazım. Maddiyatınız yoksa siz önden gelip burada bir iş bulup - yaklaşık yıllık £19,000 kazandığınızı belgeleyip ispatlayabileceğiniz bir iş - çalışıp en az 6 ay bu işte çalışıyor olmanız lazım. Ondan sonra eşinizi buraya istek yapabiliyorsunuz ancak. Tabii bu buraya gelmeden evli olursanız yapacağınız bir şey. Evlenmeden buraya gelmek gibi bir seçenek de var ama o zaman da Türkiye'de nişanlanmış olmanız ve yine yukarıdaki iş bulma şartlarını yerine getirerek nişanlınızı buraya istek yapıp burada düğünü yapabilirsiniz.

      Maddiyatınız varsa da yine Türkiyede evlenirseniz buradan bir ev satın alıp yerleşmek için beraberce gelebilirsiniz. Ev alım işleri için sizin buraya gelip gitmeniz gerekebilir yalnız olarak tabii.

      Bu şartların dışında da eşinizi getirmeniz mümkün gözükmüyor.

      Umarım zaten ikiniz de gelmişsinizdir şimdiye kadar ya da en kısa zamanda kavuşur ve beraber burada yaşarsınız.


      Şimdiden mutluluklar.

      Selam ve dua ile....

      Göksel

      Sil
  22. Selam İngiltere de yaşamak zormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz zor.Ben 6 senedir buradayım .
      1-Kira çok yüksek
      2-Yol parası
      3-Hayat çok pahalı.
      Ama londra dışında yaşamak isterseniz ozaman işler değişiyor böyle bir niyetiniz varsa Londra dışında yaşanacak çok güzel yerler var,şayet bende en kısa zamanda taşınacağım.
      Ama buralar güzel öneriyorum. Tatil içinde olsa bir gelin görün .
      Görüşmek üzere
      Bsuerdaak

      Sil
    2. Selam Irmak Hanım,

      Bu çok geç cevabım için çokk özürdilerim. Umarım siz de cevabını bulmuşsunuzdur bu sorularınızın şimdiye kadar.

      Yukarıda Bsuerdaak tarafından verilen güzel cevaba ben de bir katkıda bulunayım. Paranız varsa yaşamak hiç de zor değil. Ama paranız yoksa ve burda herşeyi sıfırdan başlayıp kendiniz yapmak zorundaysanız ve yalnızsanız o zaman da evet zor.

      Dil sorunu en büyük problem İngilizce dili olmayanlar için. Türk restoranların kebapçıların orada çalışayım derseniz de nerdeyse bedava köle işçi niyetine çalıştırırlar.

      Gelip görüp kendinizin karar vermesi daha doğru olur. Artısı ve eksileri var ve kişiye göre de değişebiliyor çünkü....

      Hayırlı Günler,

      Selam ve dua ile..

      Göksel

      Sil
  23. merhaba goksel bey vatandaslikda istenilen belgeler nadir ben indefiniteligim var Ankara uzerinden ...ve bu konu hakkinda kimse dogru durust bilgi vermiyo onuda anlamiyorum veya sizing bildiginiz homeofice link verirseniz sevinirm saygilarimla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Unknown,

      Şu isimlerinizi de takma da olsa uydurma da olsa bir yazarsanız sevinirim.

      Bu çok geç cevabım için çokk özürdilerim. Umarım siz de cevabını bulmuşsunuzdur bu sorularınızın şimdiye kadar. Ama yine de sizin durumunuzda olanlar için aşağıya bildiklerimi yazayım.

      1- Pasaportunuz
      2- Ankara Antlaşması Belgeleriniz ve şirketinizin vergi ödemeleri kayıtları sanırsam
      3- Life in the UK / ESOL belgeleri
      4- Adresiniz ve yaşadığınız zamana göre ilgili belgeler

      Ben size bu vatandaşlığa başvurunun linkini de gönderiyorum. Ordan da kendiniz bakarsınız artık. Self-Employed bölümü:
      https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/484766/AN_Guide_-_BRP_changes.pdf

      https://www.gov.uk/government/publications/application-to-naturalise-as-a-british-citizen-form-an

      Başvurunuzu yaptığınız avukatınıza da sorun yine de.

      Hayırlı Günler,

      Selam ve dua ile,

      Göksel

      Sil
  24. Merhabalar goksel bey Ben yakinda evleniyorum bir British ile evlilik sonrasasi belgeler iceri sunulduktan sonra kac gun icinde vizeyi veriyorlar evlilik asamsi sonrasi vize ben o sureyi ogrenmek istedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Extra ödeme yaparsanız 15 günde, normal sonuçlanma süresini beklerseniz 12 hafta içinde sonuçlanır. Fakat ortalama 45 günde gelir sanırım. Birde formda ingiltereye seyahat edeceğiniz tarih İ dikkate alırlar.

      Sil
  25. Merhaba, 5 haziran 2016 da pasaportumun süresi bitiyor.İngiltere turist vizemin tarihi 12 mayıs 2016 da bitiyor.30 nisan 2016'da ingiltereye gelip 5 gün kalmak istiyorum.Vizemin ve pasaportumun sürelerine az kaldığı için sorun yaşar mıyım?Bu konuda acil bilgiye ihtiyacım var.Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Snaydiner,

      Neden sadece 5 kala geliyorsunuz diye sorun yapabilirler. Umarım halletmişsinizdir şimdiye kadar meselenizi. Olmadı tekrar vizeye başvurmanız gerekecek. Tekrar başvurduğunuzda önceki vizenizi neden kullanmadığınıza, İngiltereye gitmediğinize dair inandırıcı ve gerektiğinde de belgeyle kanıtlayıp destekleyebilecek bir beyanda bulunmanız da gerekebilir.

      Sil
  26. Slm Göksel bey sizden ricam ben 2013 te evlilik vizesiyle geldim londona 2 yıl 9 aylık vize aldım bu ağustosta bitiyor vizem yanlız vatandaşlık sınavına girip girmiyecem emin değilim kimi 5 yıl dolması gerekiyor diyor kimde şimdi diyor kafam karıştı vizesi 2 buçuk yıl uzatacakmiyim yoksa serbestliğe basvuracakmiyim bu konuda yardımcı olursanız sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vizenizi tekrar 33 ay uzatacaksınız ve B1 İngilizce dil yeterlilik belgesi almanız gerekiyor

      Sil
  27. Yazınız çok güzel olmuş. Benim merak ettiğim oturma iznini aldıktan hemen sonra boşanma olursa ne olur. Sınır dışı işlemi uygulanır mı ? daha sonra bi evlilikle tr den eş getirme olayı Nasıl olur şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahmet Bey,

      Mesajınız için teşekkür ederim. Oturum aldıktan sonra boşanırsanız sınırdışı olmaz. Burada İngiliz eşiyle yaşayıp oturumu aldığı gün ya da ertesi gün evi terkedenler çok. Oturumu aldıktan sonra boşanma açıyorlar. İngiliz eşi kabul etmediği için 2 yıl ayrı yaşadığınızı kanıtlarsanız resmen ve mecburi olarak boşuyorlar sizi buradaki mahkemelerde.

      Daha sonra Türkiyeden biriyle evlenip onu buraya getirmek için önce vatandaşlığı almanız lazım ondan sonra evlilik yapıp aile birleşimine başvurmanz lazım.
      Onun için de eşinizi Türkiyede İngilizce sınavına sokuyorlar basit bir sınav diye duymuştum. Onu geçince de vizeye başvurup getirebiliyorsunuz. Ama sizin resmi olarak yıllık £19000 geliriniz olduğunu ve en az da 6 aydır bu maaşla çalıştığınızı kanıtlamanız lazım.

      Gerisi de fazla önemli olmayan detaylar.

      Yalnız İngiliz eşiniz sizin bu boşanma niyetinizi anlayıp oturum almadan önce ayrılır ve sizi vize için evlenmiş diye şikayet ederse bütün işler yatar. Size vize vermezler. Zaten sebep arıyorlar. Şimdi sanırım 10 yıl sürüyor evlilik yoluyla oturumu vatandaşlığı almanız. Evli kalma süresi uzatıldı yani.

      Umarım bu söylediklerim size yardımcı olur.

      Selam ve dua ile....

      Göksel

      Sil
  28. Iyi gunler goksel bey.ben onumuzdeki ekim ayında ingiliz nisamlimla nasipse evlenicez.kendisi ogretmen ve evi var yani onun tarafindan bir sorun olucani sanmiyorum bu yuzden vize acentalarina bosuna para vermek istemiyoruz .yanliz bize acentelar olmadan kabul islemlerinde sıkıntı cikabiliyor dendi.bizde gerekli evraklarin neler oldunu tam bilmiyoruz eksik evrak verip redde almak istemiyoruz . Guncel olarak nisanlimin ve benim hazirmamamiz gereken evrak listesini verebilirmisiniz yada bildiniz bir site linkide olabilir ve sonraki surecte neler yapmaliyiz bu konuda cok arastirmama ragmen herhangi bir yazi konu bulamadim.yardimci olabirseniz cok sevinirim .simdiden tesekurler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Alp Bey,

      Mesajınız için teşekkür ederim. Size şimdiden mutluluklar dilerim. Allah tamamına erdirsin şimdiden mesut etsin diyorum. Tebrikler.

      Ben size kişisel bir bilgi vereyim. Ben evlendiğimde vize için bütün işlemleri kendim yaptım. Hangi belgelerin istendiğini elçiliğin internet sayfasından okuyup öğrendim. Ona göre hazırladım. Hangi formu dolduracağımı oradan öğrenip doldurup başvurumu yaptım. Hiç bir vize acentasına da gitmedim. Hatta o zamanlarda böyle vize acenteleri olup olmadığını bile bilmiyordum. Ve ilk başvurumda da bana vizemi verdiler.

      Size tavsiyem İngilizceniz varsa, yani okuyup yazabiliyorsanız, siz de elçiliğin sayfasından gerekli vize başvurularını okuyup hangi formların belgelerin gerekli olduğunu anlayabilirsiniz. Bazen hangi belgeler konusunda ayrıca liste yazmaz elçilik sayfasında. O liste o sizin doldurmanız gereken formun ya da kılavuzunun içinde vardır. Onları satır satır okursanız gerekli açıklamaları görürsünüz.

      Önemli bir başka hususda nerede evleneceğinizdir. Yani Türkiyede evlenip sonra yerleşim vizesine mi başvuracağınız yoksa İngilterede evleneceğinizden nişanlı vizesine mi başvuracağınızdır. Bunu da yine elçilik sayfasından öğrenebilirsiniz. Benim aklımda kalan kadarıyla Türkiyede evlilik yaptıktan sonra evlenme cüzdanınız, sigorta, maaş, nüfüs kütüğü örneği, banka hesap gibi belgeleriniz gerekiyordu zaten. Bir formu doldurup bu belgelerle beraber elçiliğe teslim ediyor ve size verilecek randevuyu bekliyordunuz. Vizenin verileceği gün de sizi mülakata alıyorlar ve niye İngiltereye gitmek istiyorsunuz ? Niye Türkiyede yaşamıyorsunuz/yaşayamıyorsunuz? Eşinizle ilk nerede nasıl tanıştınız? Evlenmeden önce beraber resimleriniz var mı ? Düğün gününüze ait resimler var mı ? vb sorular soruyorlardı.

      Eğer İngilterede evlenip düğün yapacaksanız da o zaman, düğün salonunun kontratı ve düğün günü ve saati vb. bilgileri vize başvurusunda ya da mülakatında vermeniz ve kanıtlamanız gerekecektir.

      Eğer İngilizceniz yeterli değilse o zaman işinizi garantiye almanız açısından bu vize acentalarını tavsiye ederim. Böylesine hayati bir konuda masraftan kaçınmamanızı tavsiye ederim.

      Sonraki süreçle neyi kastettiğinizi tam anlayamadım. Evlilikten sonraki süreç mi ? İngiltereye geldikten sonraki süreç mi ? İngiltereye geldikten sonraki süreci zaten yukarıdaki yazımda da açıkladım. Evlilikten sonraki süreç de ise zaten vize başvurunuzu yapıyorsunuz ve başvuru - vize alımı ve yolculuk derken en az bir 3 - 6 ayı bulabiliyor belki daha fazla tabii kişiye özel durumlara göre değişebilme ihtimali doğrultusunda.

      Umarım bu söylediklerim size yardımcı olur.

      Selam ve dua ile...

      Göksel

      Sil
  29. Öykü

    Göksel Bey merhabalar, öncelikle böyle bir bilgi platformu kurduğunuz için ne kadar teşekkür etsek azdır.

    Benim sormak istediğim; Eşim Türk vatandaşı İngiltere'de yaşıyor, eş durumu nedeniyle 2 yıllık oturum izni aldım boşanmam durumunda kazanılmış hakkım olan oturma iznimi kaybeder miyim? bu tarz soruları yukarıda cevaplamışsınız ama evlenilen eşin ingiliz vatandaşı olduğu çıkarımı yaptım (yanlış da anlamı olabilirim) eşin Türk vatandaşı olması durumunda süreç nasıl işleyecektir?

    Boşandıktan sonra İngiltere'de kalmak için izleyebileceğim yollar nelerdir?

    3. sorum boşanma davasının TRde açılması yönünden bir sıkıntı var mıdır yakın zamanda TR'ye dönüş yapacağım. Davayı İngiltere'de mi açmalıyım TRde mi siz hangisini tavsiye edersiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Öykü Hanım,

      Mesajınız için teşekkür ederim. Sorunuzda eksik şeyler var. Eş durumundan vize almışsınız. Bu muhtemelen Ankara Antlaşması mı ? Yoksa normal yerleşim (settlement) vizesi mi ? Buna göre belki durumunuz da değişebilir. 2 yıllık oturum aldıysanız boşanmanız durumunda sanırım oturumunuz iptal edilebilir. Tam ben de emin değilim. Ama en kötü ihtimal oturumunuz bitene kadar burda kalabilirsiniz sonrasında size uzatma vermezler. Yukarıdaki yazımda bahsettiğim evet İngiliz eştir. Ama bu eşin Türk vatandaşı olma durumu başka, İngiliz vatandaşı olması başkadır. Burda doğup büyümüş Türk asıllı İngiliz olması da İngiliz eş olmakla aynıdır.

      Boşanma durumunda bu Brexitten sonra göçmen kanunlarında daha radikal değişiklikler yaşanabilir. Hatta önceden gösterilen müsamaha da gösterilmeye bilir. Boşandığınızın ertesi günü hemen gelip size ülkeyi terketmenizi söylemeye bilirler dediğim gibi en kötüsü uzatma vermezler oturumunuz bittiğinde.

      Boşandıktan sonra İngilterede kalmak için ne yapmanız gerektiği sizin seçiminize bağlı. Nasıl burda kalırım diyorsanız bunun yasal yollarını şöyle söyleyebilirim:

      1- İngiliz vatandaşı ile evlenmek
      2- Ankara Antlaşmasına başvurup oturum almak
      3- Bir üniversitede yüksek lisans ya da doktoraya başvurup başlamak.
      4- Bir şirkette iş bulup bu şirketinde size sponsor olması yani sizin için vizeye başvurup o vizeyi de alması.

      3. Sorunuz: Sıkıntı olmadığını duymuştum. Bir avukat tutup boşanmanızı gerçekleştirebiliyorsunuz. Fazla uzun sürmüyormuş. Eğer yakın zamanda Türkiye'ye gidecekseniz bence davayı burada açın. Buraya gelmek için bir sebebiniz olur en azından. Burada boşandıktan sonra da elçilikten bir vekalet vererek Türkiyede bir avukat tutup oradan da davayı açabilirsiniz. Gerçi burda davayı açınca avukatınız gerisini hallediyor. Sizin duruşmaya gelmenize bile gerek kalmayabiliyor davasına göre.

      Bunun için bir avukata danışmanız daha doğru olacaktır. İsterseniz bu konuda size yardımcı olabilirim.

      Selam ve dua ile....

      Göksel

      Sil
  30. merhaba göksel bey 2013 de evlenerek ingilterede yaşamaya başladm eşim ingiliz ve bir çocuğumuz var 2 yaşında anlaşamadık ve mayıs 2016 vizem bitmeden tr ye geri döndüm mart 2016 .halen evliyiz resmi olarak ayrılmadık ve eşim çocugumu ziyaret etmem için davetiye mektubu gönderdi ve bana sadece turist vizesine başvuru yapacağımı söledi.babalık ile ilgili bir vize varmı yoksa genel turist vizesine başvuru yapacam sizce 2 yıllıga mı başvuru yapayım yoksa 5 yıllıkmı.teşekür ederim saygılar

    YanıtlaSil
  31. Merhaba kizim indefinite ye sahip.Turkiyede yasiyor ve liseyi birda bitirdi,Simdi ingilterede ikumak istiyor,okullara basvuruyor.Ancak ulkede en az 6 ay oturmalidiye bilgiler geliyor arkadaslardan.konuyla ilgili detayli bilgileride tam kimde bilmiyor .Sizin bi konula ilgil bilginiz var mi?

    YanıtlaSil