14 Aralık 2011 Çarşamba

İNGİLTERE'DE DİL KURSLARI - 2




Tekrar Merhaba,


Bu konu çok yönlü birazda çetrefilli bir mesele...Çünkü sizin durumunuza göre değişiyor. Benim aklıma gelen bu durumları şöyle sayabilirim:


* Liseyi bitirmiş ve üniversiteyi İngiltere'de okumak istiyorsanız,


* Üniversiteyi bitirmiş ve İngiltere'de master ve/veya doktora yapmak istiyorsanız,


* Liseyi ya da üniversiteyi bitirmiş çalışıyorsunuz ve de İngiltere'de İngilizce öğrenmek istiyorsanız.


* Maddi durumunuz iyi, yani kendinizi burada geçindirecek kadar ya sizin ya da ailenizin maddi durumu iyi ise,


* Maddi durumunuz iyi değil, yukardakinin tam tersi ne ailenizin ne de sizin maddi durumunuz iyi değilse,


bütün bu durumlara göre burada bir dil kursuna ya da üniversiteye gelme durumunuz değişebilir. Bunun kararını da siz vereceksiniz.


Size şunu söyleyebilirim, bütün bu yukardaki durumlara uygun olan İngiltere'nin heryerinde özellikle de Londra'da pek çok dil kursu ya da okul var. Bunlardan hangisini, nasıl, ne zaman seçmek gibi soruları sizin bu durumlarınız belirleyecektir.


Burada İngiltere'deki bütün dil kurslarının ya da üniversitelerin durumlarını tek tek sayıp dökecek, yazacak değilim. Zaten yapamam da.


Türkiye'de ve İngiltere'de bu konuda hizmet veren, size yardımcı olabilecek bir sürü eğitim danışmanlığı firmaları var. Türkiye'de bunlar Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Firmaları diye biliniyor. Benim size tavsiye edebileceğim, sektörün ilk kurulan ve öncü firması niteliğinde olan Atlas Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Firmasıdır Türkiye'den. http://www.atlasedu.com/ 



Buna ek olarakta eğer Türkiye'den başvuru yapıyorsanız bir dil kursuna, öğrenci vizesi almak için EN AZ 3 AY sürecek ve haftada da yine EN AZ 15 SAAT ders göreceğiniz bir kursa başvurmanız GEREKMEKTEDİR. Bunlar ORTALAMA doğru bilgilerdir. Bu bilgileri yine de İngiliz Elçiliklerinin internet sayfalarından bakıp teyid edin, değişebilme ihtimaline karşılık. Bunların daha fazlasını, daha üstünü/çoğunu yaparsanız vizeyi alma ve kursa kazasız belasız başlama şansınız artar.


Size tavsiyem internetten İngiltere'deki/Londra'daki dil kursları diye arama yapıp çıkan okulları incelemeniz eğer bunu yapamayacak kadar da tembelseniz ya da İngilizceniz yetersizse anlamak için, bir yurtdışı eğitim danışmanlık firmasına gidip görüşün hatta bir kaçına. Oralardan sonra fikriniz biraz daha netleşebilir.


İngiltere'deki bir dil okuluna kayıt yaptırıp bu okulunuzdan aldığınız kayıt/öğrenci belgesiyle sonradan vizeye başvuru yapıyorsunuz. Ancak, bir dil okuluna kayıt yaptırmanız KESİNLİKLE vizeyi ALACAĞINIZ anlamına gelmez. Vizeyi almanın şartlarından biri, bir dil okuluna kayıt yaptırmaktır, ama diğer şartları da yerine getirmeniz gerek, genellikle de maddi şartları. Onun için hemen boşuna hayale kapılmayın dil okuluna kayıt yaptırınca.


Ayrıca dil okullarına kayıt yaptırdığınızda vizeyi alamazsanız kayıt parasını geri iade alamıyorsunuz, en azından benim en son bildiğim kadarıyla böyleydi. Siz yine de bir kontrol edin bu durumu.


Burada şu okul(lar)a gidin gibi yazı bekleyenleri hayal kırıklığına uğrattığımın farkındayım. Ben daha çok genel bilgiler verdim detaylar sizin kendi durumlarınıza göre değişebileceği için onu siz kendiniz araştırarak ya da bir eğitim firmasına giderek halledeceksiniz.


Yine de yardımcı olabileceğimi düşündüğünüz okullarla, kurslarla ilgili konularda benimle iletişime geçmekten çekinmeyiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.


Şimdiden size başarılar diliyorum.


Göksel Tuğan


12 Aralık 2011  15:08



2 yorum:

  1. Göksel bey mail adresiniz nedir? Size bir konuda danışmak için mail atmak istiyorum
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sln,

      Lütfen danışmak istediğiniz konuyu buraya yazın. Sizin durumunuzdaki kişilere de yardımcı bilgi olsun diye cevaplamaya çalışayım.

      İlla ki mail adresimi istiyorsanız onu burada herkese açık vermem kusura bakmayın. Başka başlıkta yine benim iletişim bilgilerimi istemişlerdi onlara da aynı cevabı vermiştim. Siz bana kendi emailinizi verin. Ben onu burada yayınlamam.

      Size oradan ulaşır sonrasında devam ederiz.

      Teşekkürler,

      Selam ve dua ile,

      Göksel

      Sil